En l'artícle Metodologia TPAC. Un marco para el conocimiento docente, Sergio G. C. ens fa una pinzellada sobre la metologia TPACK.
Ens explica que amb els recursos adients i una bona formació, aquesta metodologia ens permet integrar les TIC a l'escola, aconseguint coneixements tecnològics, pedagògics i disciplinars.
Com el gràfic ens mostra, aquests tres coneixements s'enllacen entre ells i creen:
- Coneixement pedagògic disciplinar: és el coneixement típic dels docents que permet saber com evaluar correctament o explicar de la forma més adequada.
- Coneixement tecnològic disciplinar: és el coneixements necessari per realitzar qualsevol professió.
- Coneixement pedagògic tecnològic: és un coneixements que et permet lligar una forma d'ensenyar amb la tecnologia.
Sergio G. C. ens diu que si treballem tots tres coneixements conjuntament, aconseguirem una bona integració de les TIC a la docència.
Aquesta teoria ens la exemplifica de la següent manera: Ens diu que fa 15 anys el professor d'història de l'art anava a classe amb 20-40 diapositives, ara, amb una pissarra digital interactiva pot projectar un infinit nombre d'obres pictòriques amb major qualitat. D'aquesta manera, el professor ha de tenir un coneixement disciplinar (coneixement teòric), pedagògic (metodologia) i tecnològic (ús de la PDI), és a dir, un coneixement TPACK.
Hola Cristina,
ResponEliminaTrobo molt interessant l’article que has escollit sobre la metodologia TPACK. Considero que aquesta manera de treballar és molt adient perquè facilita la tasca docent aportant els coneixements que ha de desenvolupar per contribuir en l'aprenentatge dels alumnes.