Enrique Dans, professor de Sistemes d'Informació a IE Business School i gran entés en el temes d'innovació i tecnològia, és entrevistat per la revista Executive Excellence.
En aquesta entrevista, un dels temes dels que tracta són l'educació i les eines i recursos tecnològics que es poden fer servir a l'aula, i com el professorat els pot utilitzar. Igual com pensa Curtis W. Johnson, assessor educatiu que parla sobre la innovació discruptiva, s'ha de treure el màxim partit a les plataformes tecnològiques encara que ens quedin una mica lluny, ja que els resultats resulten molt positius.
Els exemples que posa són resultat de la pràctica de mestres, com ara penjar els apunts en un blog i avaluar a partir de la participació i les aportacions dels alumnes a través de la xarxa.
No cal centrar tota l'atenció en una plataforma sinó que els alumnes facin servir i aprenguin a utilitzar diverses eines i saber-les incorporar al sistema educatiu.
"Hay que abrir la educación en este sentido, lo cual parte sobre todo de la motivación del profesor y de una capacitación a un nivel tecnológico muy básico, pero necesario".
Yolanda, m'ha semblat molt interessant aquesta última cita que diu Enrique Dans "Hay que abrir la educación en este sentido, lo cual parte sobre todo de la motivación del profesor y de una capacitación a un nivel tecnológico muy básico, pero necesario".
ResponEliminaPortar les TIC a l'aula requereix molt de temps i treball fora d'hores lectives, així que sense aquesta motivació personal, no ho podriem dur a terme.